Fort Myers Beach, Naples en dolfijnen! - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Fort Myers Beach, Naples en dolfijnen! - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Fort Myers Beach, Naples en dolfijnen!

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 Juli 2017 | Verenigde Staten, Fort Myers

Gisterenavond nog naar de pier geweest van Fort Myers Beach. Daar was het heel toeristisch, dat vinden wij dan weer leuk! In een winkeltje laten de meiden en ik een henna tattoo zetten (die van mij blijkt thuis al te zijn uitgelopen, natuurlijk weer niet opgelet). Gekeken naar de zonsondergang op de pier en daarna een drankje gedaan bij een restaurant langs het strand. Inge neemt een lekker (vreselijk zoete) cocktail (alcoholvrij) en is in haar element. Voordat we willen afrekenen komt de serveerster nog twee kannen vol frisdrank brengen, dat is in de prijs inbegrepen! We weten niet wat we meemaken. Overal zitten bandjes te spelen en het is er gezellig druk.

Donderdag 27 juli

Vanochtend slapen we al wat langer uit, blijkbaar beginnen we toch aan het ritme te wennen hier. We ontbijten op ons gemak en gaan dan naar Naples. De receptioniste tipte ons een winkel die we moeten bezoeken (Best of Everything) en nadat we de auto geparkeerd hebben (gratis voor de verandering) lopen we er bijna meteen tegenaan. Daar duiken we naar binnen en komen natuurlijk met allerlei snuisterijen naar buiten. Daarna nog even wat andere winkeltjes binnen gelopen (al was het alleen voor de airco), maar veel van onze gading is er niet. Dan terug naar Starbucks. Daar drinken we koffie, frappucino en icetea. En we blijven zo lang zitten totdat we genoeg afgekoeld zijn.
We rijden naar de pier van Naples. Hier kunnen we lekker in de schaduw zitten. De meiden gaan zwemmen en Nicon gaat foto's maken op de pier. Al gauw komen de dames, en even later ook Nicon enthousiast terug om te vertellen dat er dolfijnen zwemmen. Ze gaan met z'n drieën de pier op en maken foto's en filmpjes. Zelfs ik zie naderhand nog een dolfijn zwemmen. Zo gaaf! Dit is echt een belevenis. De mensen van hier spraken er op de pier al over dat het best zeldzaam is dat ze zo dicht bij de kust zwemmen.
Na zo'n anderhalf uur rijden we terug naar het hotel waar we nog heerlijk gaan zwemmen en zonnen.
Straks rijden we nog terug naar Fort Myers Beach om wat te eten en daar nog wat rond te lopen.
Morgen rijden we verder naar Clearwater Beach waar we een appartement hebben dat vlak bij het strand ligt. Het is de bedoeling dat we daar niet zo heel veel ondernemen. Op weg naar Clearwater gaan we op bezoek bij Richard en Aggie, die hier in Rotonda logeren. Ik verheug me erop hun te zien en gezellig bij te kletsen over onze ervaringen in Florida.

Liefs,
Manon

Link naar filmpje dolfijnen:

• 28 Juli 2017 - 03:23

Mark:

Mooie plaatjes Moersen ! Jullie hebben 't goed naar de zin zo te zien...

Veel plezier nog gewenst !

• 28 Juli 2017 - 07:01

Daenen:

Hey allemaal , wat leuk om steeds te lezen over jullie vakantie zo is het net of we er een beetje bij zijn

• 28 Juli 2017 - 08:20

Tiny:

Wat fantastisch om dolfijnen te zien en zo onverwacht. Ik geniet mee door jullie mooie foto's.

• 28 Juli 2017 - 09:03

Pierre :

Hoi mensen van het goeie leven. Ziet er goed uit, geniet ervan.
    Véél plezier en doe géén gekke dingen. Kijk uit voor de alligators !!!!

• 28 Juli 2017 - 12:54

Els:

Hoi vakantie gangers, Wat een belevenis moet dit zijn en bijzonder van de dolfijnen geniet er maar van
    Veel liefs uit Nederweert

• 01 Augustus 2017 - 07:56

Kitty:

Leuk jullie vakantieverhalen!
    Druk programma. Jullie vervelen je niet!
    Geweldig sjieke ervaring met de dolfijnen!