Van Miami naar Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Van Miami naar Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Van Miami naar Fort Myers

Blijf op de hoogte en volg Manon

26 Juli 2017 | Verenigde Staten, Fort Myers

Maandagavond inderdaad nog naar Ocean Drive geweest. De auto daar om de hoek geparkeerd en gaan eten bij TGI Friday. Duurde wat lang, maar heerlijk gegeten. Langs de boulevard op Ocean Drive richting Starbucks gelopen terwijl het ondertussen steeds donkerder werd. Mooi om al die gebouwen in vrolijke kleuren verlicht te zien. Het is nog behoorlijk warm en het is druk. Overal zitten bandjes of een dj en er rijden heel wat coole auto's rond. Bij Starbucks nemen we lekkere koffie to go en lopen wat sneller terug, deze keer zonder al te veel foto's te maken.
Nicon wil graag foto's maken van de skyline van Miami en heeft opgezocht waar we heen moeten. Dat is ergens op een eilandje onder een brug waar overal auto's geparkeerd staan en louche figuren rondlopen. Beetje eng. We blijven in de auto zitten en maken zo een paar foto's. Nicon stapt toch uit en blijft vlak naast de auto staan en maakt foto's. We maken snel dat we weg komen.
Terug in het hotel snel naar bed.

Dinsdag 25 juli

Op tijd op gestaan om te ontbijten. Eerst al wat ingepakt en na het ontbijt pakker we verder in en checken uit.
Via de highway 75 rijden we door de Everglades richting Fort Myers. Bij Wooten Airboat tours stoppen we om een ride te maken door het moeras. Het is gruwelijk warm maar de boatride is super. Als we zitten te wachten op de boot zien we de eerste alligator in het water. Tijdens de tocht zien we er nog twee. Op de boot is het goed vol te houden, het is een hoop herrie, maar de wind is heerlijk. Als de captain de boot stil legt om wat dingen uit te leggen (we leren er een hoop van) is het bloedheet. De oorbeschermers zijn geen overbodige luxe. Na de trip rijden we door naar Fort Myers en rond twee uur komen we in het hotel aan. Dit ziet er aan de buitenkant veelbelovend uit, maar is van binnen wat gedateerd. Op de kamer ruikt het muf en als we er iets over zeggen wordt meteen iemand gestuurd om een fris luchtje te sprayen.
Elle en ik gaan nog even zwemmen. Het zwembad is super warm en in de hot tub verband je bijna. Maar daarna is het zwembad wel wat frisser.
We kleden ons om en gaan naar de Wallmart om een paar boodschappen te doen. Daar kijken we echt onze ogen uit. Alles is groot en veel. Een kleine verpakking van iets is bijna niet te krijgen.
's Avonds gaan we eten bij de Italiaan die achter het hotel ligt eten. Dat is wederom heerlijk en wat over is nemen we mee (dat is hier zo normaal, als je je bord niet leeg eet vragen ze meteen of je het mee wil nemen).
Om 9 uur liggen we allemaal in bed.

Woensdag 26 juli

Vanochtend weer vroeg wakker. Ontbijt is prima, al waren we in ons vorige hotel dus erg verwend. Rond een uur of 9 rijden we eerst richting het centrum van Fort Myers. De Mc Gregor boulevard is wel mooi met al die palmbomen erlangs, maar de rest valt erg tegen, we komen bij een haventje uit waar niks te doen is. Dan maar naar Sanibel Island, daar moeten mooie stranden zijn met veel schelpen. Na een mooie tocht over de brug naar het eiland en langs hele mooie grote luxe huizen vinden we een parkeerplaats bij het strand. Daar gaan we even zwemmen. Het zeewater is heerlijk warm en het is er niet diep. Er liggen lange zandbanken en we zien zelfs een echte zeester. We laten ons opdrogen en gaan verder, want het is veel te heet in de zon. Op naar het lighthouse. Dat valt ook tegen. Op de weg terug stoppen we bij het Lighthouse Café om wat te eten en te drinken. Daar worden we blij verrast met heerlijke burgers, frietjes en ik neem French toast met banaan en nootjes. Daar knappen we van op. Helaas heb ik net als gisteren weer vreselijke hoofdpijn. Gelukkig helpen de medicijnen die we gisteren bij de Wallmart kochten goed en na een half uurtje liggen gaat het weer. Nicon en Elle zijn gaan zwemmen en Inge kijkt series op de hotelkamer.
Vanavond misschien nog wat eten met Richard en Aggie, morgen willen we naar Naples.

• 26 Juli 2017 - 22:55

Corrie Korver:

jullie zijn heel ondernemend hoor,petje af.Fijn dat er zoveel te zien is. geniet ervan .liefs

• 26 Juli 2017 - 23:41

Tiny:

Parrkeren aan het strand.lukt aan de Noordzee echt niet.