Ellis Island, NY by night, Museum, Gossip Girl - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Ellis Island, NY by night, Museum, Gossip Girl - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Ellis Island, NY by night, Museum, Gossip Girl

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 Augustus 2017 | Verenigde Staten, New York

Gisteren zijn we met de boot vanaf Battery Park naar Ellis Island gevaren. Het was heerlijk weer en dus lekker bovenop die boot. Op het eiland lopen we even het museum in (geschiedenis over alle immigranten die naar Amerika kwamen) en lopen buiten wat rond om foto's te maken.
Nadat we terug op het vasteland waren (Elle en ik weer blij, varen is niet echt ons ding) zijn we op zoek gegaan naar een eettent en kwamen uiteindelijk weer bij een Ierse pub terecht. Weer lekker gegeten en daarna terug naar het hotel.
We gaan rond half 10 nog naar het Empire State Building, zonder Inge want die gaat al naar bed. Wat is het daar druk! Niet normaal, wat een volk. Het duurt een eeuwigheid eer we boven zijn, maar het uitzicht is adembenemend. In de foto's een klein overzicht.
Om 12 uur zijn we terug in het hotel. Kapot moe.

Donderdag 10 augustus

Vanochtend wat langer blijven liggen en op het gemak op de kamer ontbeten. We zijn allemaal best moe, maar gaan vrolijk op weg naar het National Museum of History. Maar eerst bij Carlo's Bakery naar binnen waar we cakejes kopen. Op weg naar het museum stappen we weer even in de verkeerde metro (gelukkig de Express zodat we er ook snel achter komen dat het station overgeslagen wordt waar we moesten zijn). Uiteindelijk aan de overkant van het museum even lekker op een bankje gezeten en onze cakejes gegeten. Zo! Lekker! Daar gaan we voordat we naar huis gaan echt nog wel een keer naar toe.
Dan het museum in. Veel verschillende dingen te zien, maar na een tijdje houden Elle en ik het voor gezien en gaan naar buiten. Eer we de uitgang gevonden hebben zijn we een kwartier verder. We zitten lekker mensen te kijken en als Nicon en Inge terug komen lopen we dwars door Central Park naar de Upper East Side. We willen nu eindelijk eens wat bekende 'spots' zien uit de serie Gossip Girl. Naar het Metropolitan Museum of Art dus (the Met) waar de meiden altijd zaten te lunchen. Daar is het ook superdruk en best lekker zitten even in de zon. Na een tijdje (en veel foto's verder) gaan we nog op zoek naar het New York Palace Hotel (ook uit Gossip Girl). We nemen wat te eten bij een karretje en gaan met de metro naar Madison Avenue.
Bij het hotel maken we wat foto's en gaan terug naar het hotel. Het is ondertussen al over half drie.

Zodadelijk willen we naar de Manhattan Hall en vanavond willen we op Times Square rondkijken. Elke keer komen we 's avonds te laat terug en is iedereen te moe om daar nog wat rond te lopen. Het is daar echt druk en gezellig en er valt zoveel te zien!

Liefs,
Manon