Van Fort Myers via Rotonda naar Clearwater Beach - Reisverslag uit Clearwater Beach, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Van Fort Myers via Rotonda naar Clearwater Beach - Reisverslag uit Clearwater Beach, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Van Fort Myers via Rotonda naar Clearwater Beach

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

29 Juli 2017 | Verenigde Staten, Clearwater Beach

Na het ontbijt gaan we twee straten verderop een paar boodschappen doen bij Walgreens en rijden door naar de Starbucks drive-through! Wat een uitvinding. Daarna even tanken. Het weer is niet super en het rommelt en bliksemt. Als Nicon naast de auto staat knalt het zo hard dat hij helemaal in elkaar duikt van schrik. Wij zitten bibberend in de auto. En dan dachten wij dat het in Oostenrijk hard onweerde!
We checken uit en moeten met inpakken wachten tot het wat minder regent. Tjee, wat gaat dat hard, in een mum van tijd staat heel de parkeerplaats blank. Onderweg wordt het er niet beter op. We rijden op een gegeven moment redelijk langzaam op de snelweg en ongeveer 50 meter voor ons rijdt een witte vrachtwagen die we amper kunnen zien. Er gaan zelfs mensen op de vluchtstrook staan. Best eng. Na een aantal van dit soort buien wordt het in de buurt van Rotonda beter. Helaas heb ik het verkeerde adres ingevoerd in de Tomtom en rijden we drie straten op en neer (in een overigens hele sjieke buurt met gruwelijk grote huizen rondom een golfresort), maar uiteindelijk vinden we de juiste straat en staan we bij Richard en Aggie op de oprit. Wat een huis! Niet normaal zo groot. We zitten gezellig aan het zwembad bij te kletsen en drinken en eten wat. Na zo'n anderhalf uur gaan we verder. We moeten nog ruim twee uur rijden voordat we in Clearwater Beach zijn. Gelukkig regent het niet meer, totdat we aankomen. Achteraf valt dat heel erg mee. We zitten niet echt in een hotel maar meer in een huisje en je moet langs de parkeerplaats om bij het zwembad te komen. De zwembaden zijn hier overigens heel warm, net als de zee. Echt afkoelen doe je er niet van. Nadat we ingecheckt zijn wordt er wat gekibbeld over de slaapplaatsen. We hebben twee slaapkamers, een zitkamer met open keuken en een badkamer. En heel veel kasten. De meiden gaan in het kingsize bed, dan hebben ze minder last van elkaar, en wij in het queensize bed, dat iets kleiner is (gelukkig neem ik niet meer zoveel plaats in, haha). Nicon heeft bij de receptie wat tips gevraagd om te gaan eten en we lopen (wat een luxe om niet eerst een half uur te hoeven rijden) naar een restaurant bij het strand. Leuke tent, lekker eten, maar er zit een groep mensen die een reünie van hun highschool hebben van 40 jaar geleden. Leuk voor hun, maar ze maken zo vreselijk veel herrie dat we elkaar niet kunnen verstaan. Na het eten maken we dus snel dat we wegkomen.
Bij het hotel gaan Elle en ik even zwemmen en daarna lopen we met z'n vieren terug naar het strand voor wat leuke foto's. Het water is heerlijk warm en het zand wordt hier niet warm (eerder deze week heb ik mijn voeten zo ongeveer verbrand op het strand in Miami).
Nu nog even wat tv kijken en toch maar weer op tijd naar bed. Morgen willen we niet echt veel doen, lekker zwemmen en wat rondkijken in de buurt. Overmorgen gaan we naar Davenport, net onder Orlando, naar ons eigen super de luxe huis. Wat verheug ik me daarop!

Dank jullie allemaal voor jullie leuke reacties, wij genieten volop!

Liefs,
Manon

• 29 Juli 2017 - 09:49

Tiny:

Bij wie hoort dat leuke enkelbandje? Na zulk broodje gzond gaan die frietjes er toch echt niet meer in hè?

• 29 Juli 2017 - 10:20

Nienke:

Wat een mooie foto's

• 29 Juli 2017 - 10:21

Nienke:

Geniet er van met z'n alle xx

• 29 Juli 2017 - 14:57

Corrie:

Wil wel eens weten wie er na de vakantie niet is aangekomen.in gewicht natuurlijk.nog veel plezier

• 29 Juli 2017 - 19:52

Jolanda:

weer een leuk verslag. Onze herinneringen komen ook weer boven. Wij hebben ook in zo'n enge onweersbui gereden....Benieuwd naar jullie huis in Davenport. En Disney...zo groot en zo leuk!