Central Park, Empire State Building en Apple store - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Central Park, Empire State Building en Apple store - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Central Park, Empire State Building en Apple store

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 Augustus 2017 | Verenigde Staten, New York

Gisteren zijn we in de namiddag nog een heel stuk door Central Park gewandeld. Fietsen komt misschien nog. We hebben Strawberry Fields gezien en zijn daarna wat gaan eten in een Ierse Pub. Naar het hotel om de grote fotocamera te halen en met de metro naar Brooklyn Height park voor de skyline van New York by night. We hebben daar behoorlijk wat foto's gemaakt en waren pas om 23.00 uur terug in het hotel.

Vanochtend zijn Nicon en ik al vóór half 8 naar beneden gegaan met twee dienbladen om ontbijt te halen. Het was al super druk en het is dringen om overal bij te komen. Er loopt hier wat lomp volk rond hoor (en die spreken vooral Spaans en Italiaans).
Rond negen uur gaan we met de metro naar het Empire State Building. We hebben geluk dat we al kaartjes hebben, want het is al wel druk. We gaan tot bovenop (86e verdieping) en maken leuke foto's. Wat een uitzicht en wat een hoop beton en staal! Echt niet normaal. Wat een stad. Geweldig, ik hou ervan.
Na anderhalf uur staan we weer beneden waar de rijen nu al tot op de hoek van de straat staan. Vanavond gaan we terug, daar hebben we ook kaartjes voor.
Dan op naar 5th Avenue naar de hoek van Central Park waar de Apple Store is. Komen we daar aan..... geen Apple Store, die wordt gerenoveerd. Dan terug in de metro en naar Central Station (dat stond toch al op de planning) want daar is ook een Store. De meiden hebben geld gekregen voor deze vakantie en maken daar nu dankbaar gebruik van. Inge koopt een Ipad mini en Elle koopt een Iwatch. Nicon zijn Ipod was zo goed als op, dus koopt hij een nieuwe. En ik, ik koop niks.... haha ik vind vast wel iets anders nog, wees daar maar niet bang voor.
Dus, iedereen blij, terug naar het hotel (via de McDonalds voor wat voedsel) om uit te rusten en om alle nieuwe spullen te testen.

We willen zometeen nog met de boot naar Ellis Island en het vrijheidsbeeld. Vanavond dus nog even terug naar het Empire State.

Het is vandaag trouwens fantastisch mooi weer, al loop je door al die hoge gebouwen veel in de schaduw.

Liefs en tot later,
Manon

• 09 Augustus 2017 - 22:34

Mark:

Wow, bietje jaloers...bietje maar hoor

Have fun !

• 10 Augustus 2017 - 07:51

Corrie:

Wauw,wat een stad en je kunt het zo goed overbrengen,in gedachten ben ik erbij.