Van Milaan naar Passo del Cerreto - Reisverslag uit Milaan, Italië van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Van Milaan naar Passo del Cerreto - Reisverslag uit Milaan, Italië van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Van Milaan naar Passo del Cerreto

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 Juli 2019 | Italië, Milaan

Zondag 21 juli

Ik moet allereerst beginnen met het aanbieden van mijn excuses. Het was niet mijn bedoeling jullie allemaal te ‘spammen’ met mijn blog. Maar omdat alle adressen nog in het geheugen van de blogsite stonden, kregen jullie allemaal een update. Mocht je dus niet geïnteresseerd zijn (en dat kan ik me helemaal voorstellen), meld je dan zelf even af. Ik zal proberen het ook te doen, maar kan niet beloven dat dat lukt ;-p

Vanochtend werd ik om 7 uur gewekt door een autoalarm. Dus maar meteen opgestaan. Na het ontbijt vertrokken en naar de eerste tussenstop, Piacenza. Onze navigatie werkt niet helemaal optimaal, maar uiteindelijk komen we op de parkeerplaats aan. We gaan met de fiets het centrum in, waar niet echt heel veel te doen is. Dat is ook niet raar, het is tenslotte zondag en pas 11 uur. Een beetje rondgefietst en op een terrasje heerlijke Italiaanse koffie gedronken. Daarna onze weg vervolgd richting Parma, maar dan de toeristische route! Een lange, hobbelige weg, langs veel bedrijventerreinen, dus niet heel prettig. Als we in Parma aankomen, blijkt dat we nog een heel stuk van het centrum staan en het is al half 3. We besluiten door te rijden naar onze volgende camping Rio Bianco in Passo del Cerreto. Da’s echt een toeristische route! Met het echte Toscaanse landschap, mooie pastelkleurige (vooral geel en oranje) huizen en uitgestrekte velden (o.a. met zonnebloemen). We rijden de bergen in en na heel veel haarspeldbochten (in ééntje moesten we zelfs stilstaan vanwege een tegenligger die bijna op onze helft reed). Best een eng ritje dus. We zitten nu op 1350 meter hoog. Buiten eten ging nog net maar daarna zijn we gauw naar binnen gegaan. Het is hier gewoon koud, terwijl we vanmiddag rondfietsten en het 32 graden was.
Morgen weer verder, dan gaan we richting de kust naar een camping bij Pisa.

• 21 Juli 2019 - 18:55

Corrie:

voor mij geen excuses,vind het juist leuk.jouw verslagen.nog veel plezier.

• 22 Juli 2019 - 08:23

Carol:

Leuk dien verslage te lezen .zien ver tog un bitsje debei .alhoewel iech bleij bin tot iech neet bei dat eng ritsje waor daan höb ut neet zoe op berge met smal weegskes

• 22 Juli 2019 - 08:55

René Gerritsen: