Met de camper op reis - Reisverslag uit Milaan, Italië van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Met de camper op reis - Reisverslag uit Milaan, Italië van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Met de camper op reis

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

20 Juli 2019 | Italië, Milaan

Vrijdag 19 juli

Camper ophalen om 14.00 uur. Veel te vroeg daar. Na heel veel uitleg en alles overladen zitten we om kwart voor 4 eindelijk op de weg. Beetje vreemd in het begin. Na een aantal stops (zelfs één met Starbucks koffie) stoppen we rond 21.30 uur op een hele grote parkeerplaats bij een welness zwembad in Weinheim, in de buurt van Heidelberg.
Daar mogen we gratis staan, een beetje eng maar er staan meer campers. We ruimen zo veel mogelijk in de kasten, maken de bedden op en proberen onze draai te vinden. Nicon kijkt nog op de iPad naar het Formule 1 Café en dan gaan we slapen.

Zaterdag 20 juli
Om 5 uur ben ik wakker en sta op. Wel krap hoor zo in de camper, maar ook handig.
Om half 6 rijden we weer. Omdat een stuk autoweg afgesloten is, moeten we binnendoor naar Heidelberg. We komen door het dorpje waar we jaren geleden naar een wijnfeest geweest zijn. Grappig. Midden door Heidelberg en nadat we nog een keer verkeerd gereden zijn, zitten we eindelijk op de juiste autobaan.
Rond half 10 rijden we Zwitserland binnen. Je ziet meteen dat je in een ander land bent. Hoge gebouwen, industrie en bergen. Een heel stuk vóór de Gotthart tunnel komen we in de file en hebben we wel 3 uur oponthoud. We besluiten toch maar naar de camping in Milaan te gaan en morgen weer door. Eerst eens uit de file zien te komen. Voor elk tunneltje staat een stoplicht, pfff.

Rond 16.00 uur komen we op camping Citta di Milano, in de buitenwijken van Milaan, aan. Een ruime camping met goede voorzieningen. Nadat we de camper geïnstalleerd hebben, rommelen we nog wat om alles beter op zijn plek te krijgen binnen en in de garage. Dan wandelen we een rondje en gaan bij het restaurant wat eten.
Nu zitten we lekker voor de camper en zoeken de verdere reis wat beter uit. Makkelijk om alle plekken die we willen bezoeken van te voren in de navigatie te zetten.
Morgen gaan we via Piacenza en Parma naar camping Rio Bianco in Passo de Cerreto.
Tot nu toe bevalt het rijden met de camper in elk geval heel goed. Het is nog even wat zoeken naar de makkelijkste manier om alles handig op te bergen zodat het geen rommeltje wordt.

• 20 Juli 2019 - 16:05

Tiny:

Leuk verslaag Manon. Bin benuijd naor 't vervolg.

• 20 Juli 2019 - 16:48

Anja:

Hiel feijn vekansie, iech gaon ut weer volgen.

• 20 Juli 2019 - 18:27

Carol:

Leuk verslaag .amuseer uuch .beneuijd naor ut vervolg

• 20 Juli 2019 - 19:09

Inge :

Wat een leuk verslag mam! Leuk die kleine avontuurtjes tussendoor, geniet er maar van! ❤️

• 21 Juli 2019 - 05:30

Corrie:

leuk jullie weer te kunnen volgen.wens jullie een fijne vakantie.

• 22 Juli 2019 - 07:10

Linda Schull:

Hoi Sjattekes,

hiel feijn vekantie sjik mehr sjoen plaotskes door zoedat veer der inspriratie aon euverhauwe um auch ns dee kant op de kaome.

Veer goon n weekske met t vleegmecjien weg, zien te meu noe um te goon rondtrekken.

leefs Linda