Voorbereiding, reis, aankomst en eerste dag - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Voorbereiding, reis, aankomst en eerste dag - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Voorbereiding, reis, aankomst en eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Juli 2015 | Oostenrijk, Döbriach

Woensdag begonnen met het inpakken van de caravan. Pfff, wat neem je toch altijd veel (te veel) mee. Maar goed, we moeten iets te kiezen hebben en sommige dingen zijn ook echt nodig.
Donderdagochtend vertrekken we en rond 8 uur zijn we op de snelweg. Het eerste stuk tot aan Koblenz verloopt prima. Vanaf dan beginnen de problemen, veel wegwerkzaamheden en files waardoor we van de ene naar de andere snelweg geleid worden door onze navigatie.
Uiteindelijk komen we om 20.30 uur op camping Kaiser aan, ergens na München en vlak voor Rosenheim aan. Deze camping werd ons aangeraden door Sandra en Pierre. Blijkt dat we hier 3 jaar geleden ook overnacht hebben. Hoe toevallig. We zetten de caravan neer en gaan eten op het terras. Daar is het heel druk en het duurt een eeuwigheid eer we kunnen eten. Dat valt ook nog tegen. Vroeg naar bed zodat we morgen weer fris verder kunnen.

Ik ben vroeg wakker en om 7 uur rijden we weg voor het laatste stuk van de reis. Dit verloopt heel soepel en om 10.30 uur komen we op camping Mössler aan. Daar wacht ons een warm onthaal door de familie en even later ook door alle vrienden en kennissen die er al zijn. We krijgen hulp bij het neerzetten van de caravan en René, Miranda en ook Sem helpen met het opbouwen van de voortent en het opzetten van de kastjes. Dankzij Sem hebben we een mooi 'dressoir' in de voortent.

Samen met René, Miranda en Sem gaan we voor in het restaurant heerlijk eten. Het is fijn om weer hier te zijn.
's Avonds zitten we met een hele groep voor de tent bij Marian en Joop, heel gezellig.

Zaterdag 25 juli

Het heeft vannacht ontzettend geregend en vanochtend is de hele vloer in de voortent nat. Nicon zorgt er later in de middag voor dat het vanaf nu (hopelijk) droog blijft. Na het ontbijt gaan we boodschappen doen in Radenthein. 's Middags ga ik lekker zwemmen met Elle en zitten we heerlijk voor de tent.
Vanavond gaan we met een hoop man naar de brandweerfeesten bij het meer.

• 27 Juli 2015 - 19:50

Sandra:

Hey Elle....jullie mam de eerste dag al in het zwembad ? Volgens mij heb jij de vorige keer overdreven en zwemt mam's erop los. Liefs