Veel te doen - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Veel te doen - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Veel te doen

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 Augustus 2015 | Oostenrijk, Döbriach

Zaterdagavond zijn we uiteindelijk in de tent bij Marianne en Joop beland, het begon te regenen en is tot zondagmorgen niet meer opgehouden. Een beetje krapjes maar wel gezellig.

Zondag 2 augustus

Het wordt langzaam aan weer droog en de temperatuur is goed. We besluiten in Spittal een ijsje te gaan eten. We rijden langs het meer om Jeffrey een indruk te geven hoe groot het is. In Spittal maken we wat foto's bij de inmiddels beroemde steen, waar nu geen water langs loopt. Raar is dat, maar wel makkelijk voor de foto's. Bij Schloss Porcia wordt het geen ijs maar salades, soep en een tosti. Zodra we het eten krijgen vluchten we naar binnen voor de wespen, die zijn erg agressief en vervelend.
Bij de fontein maken we veel foto's en daarna lopen we nog even door het park. Via de berg weer terug naar de camping.
We hangen de rest van de middag en avond rond bij de caravan.

Maandag 3 augustus

Vanochtend vroeg op (9.00 uur), ontbijten en dan op weg naar de Turracher Höhe voor een ritje met de Nocky Flitzer. Ik ga mee naar boven in de gondel (met gekromde tenen en ingehouden adem). Nicon wil foto's maken van Inge en Jeffrey en staat daarbij een beetje ongelukkig (met zijn kont tegen de noodstop). De hele kabelbaan staat stil! Hij verontschuldigt zich en maakt dat hij weg komt. Boven lopen we wat rond en genieten van het uitzicht. Dan in de rij voor de tocht naar beneden. Uiteindelijk gaan Elle en ik samen in een karretje naar beneden. Behoorlijk hard en gillend gaat dat. Toch wel stoer van ons.
Op de camping eten we een broodje, kleden ons om en gaan naar strandbad Sittlinger. De meiden en Jeffrey gaan op de banden, wij in de boot. We hebben wel gevraagd aan de bestuurder of hij het wat rustig aan wil doen omdat Elle geblesseerd is. Hij houdt daar netjes rekening mee, al gaat hij op een gegeven moment zo hard dat Jeffrey er bijna uitvliegt terwijl de meiden stil liggen. Mooi om te zien hoe dat gaat. Inge en Jeffrey blijven nog bij het meer terwijl wij terug gaan en een duik in het (warme) zwembad nemen.
Vanavond lekker bbq-en en morgen zien we wel, het wordt nog warmer dan vandaag. Ons hoor je niet (meer) klagen.