Eindelijk mooi weer - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Eindelijk mooi weer - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Eindelijk mooi weer

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Augustus 2015 | Oostenrijk, Döbriach

Vrijdagochtend, eindelijk wakker met zon! Vlug de boel naar buiten en ontbijten, lekker op het gemak. We rijden naar het meer (ja ja, het is niet zo ver, maar Elle kan nog steeds moeilijk lopen, dus....) en huren twee elektro bootjes voor een uur. Dan heerlijk in de zon het meer op. Elle bestuurt ons bootje (Sigi) en Jeffrey die van hem en Inge (Heidi). We varen richting Millstatt en zien weer al die mooie huizen die langs het water liggen en die je vanaf de weg niet kunt zien. Jeffrey neemt een duik in het meer (brrr, toch wel heel koud) en we varen dezelfde route terug. Nicon heeft het ondertussen druk met foto's maken.
Als we terug op het strand zijn nemen we een lekker ijsje bij Sittlinger en gaan terug naar de camping. Daar nemen we nog een duik in het zwembad en hangen wat voor de caravan rond. Heerlijk, zo hoort het te zijn.
's Avonds gaan we met een hele bende eten bij Schönes Aussicht, ergens boven Millstatt in de bergen. We zouden op het terras eten maar het stikt er van de wespen, niet normaal zo veel. Nu zijn er dit jaar sowieso veel wespen (het is een warm voorjaar geweest) en dat is niet echt gezellig kan ik je vertellen. Maar goed, bij Schönes Aussicht krijg je alleen streekgerechten (geen schnitzels en geen biefstuk). Inge en Jeffrey zijn daarom samen naar het restaurant bij Burgstaller (vroeger Winkler) om te eten. We zitten met de hele bups in één 'kamer' en het eten is heerlijk. Nicon en Elle eten 'gröstl' en ik een heerlijke salade. We maken mooie foto's en na het eten rijden we in het donker terug naar beneden (beetje eng wel).
Terug op de camping wordt er nog geborreld bij Jan en Rita en hebben we even contact met Frans en José, die inmiddels weer thuis zijn van hun reis in Amerika.

Zaterdag 1 augustus

Vanochtend weer lekker buiten gegeten. Het weer is niet zo goed als we dachten maar we gaan 's middags toch naar de Gerlitzen. Het is een flinke rit naar boven (was alweer vergeten hoe hoog) waar het toch bewolkt is waardoor je niet zo ver kunt kijken. Maar voor Jeffrey wel leuk, die kijkt zijn ogen uit. Voor ons ook leuk om hem alles te wijzen waar we ondertussen ook met hem geweest zijn (op weg naar Italië kwamen we langs de Wörthersee, in Villach zijn we wezen shoppen). We maken wat foto's en gaan weer terug.
Onderweg even een boodschap doen en dan alvast eten klaarmaken voor vanavond (pasta salade) bij de bbq. Het is ondertussen alweer aan het betrekken. Hopelijk blijft het droog want vanavond zit iedereen bij ons voor de tent (als dat maar past).

• 02 Augustus 2015 - 22:41

Jose Berbers:

Hallo Nicon en Manon, en kids. Zoals we lezen genieten jullie eindelijk na 2 jaar weer van het mooie Oostenrijk.
    Verdiend zeker en hopen dat het mooie weer nog even aanhoudt.
    Nog veel plezier en de groeten aan iedereen.

Groet Frans en Jose