Hittegolf - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Hittegolf - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Hittegolf

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 Augustus 2015 | Oostenrijk, Döbriach

Zaterdag 8 augustus

Vandaag is het 20 jaar geleden dat Ivo geboren werd, een beetje een emotionele dag dus met lieve berichtjes.
Nicon en Elle hebben geen zin om mee te gaan shoppen in Spittal, dus ga ik alleen. Met de auto, over de berg. Eerst naar de Gabor, daar vind ik niks leuks. Dan naar de XXL Lutz, een kruising tussen Ikea, V&D en de Bijenkorf. Erg leuk dus. Ik koop niks. Op het pleintje bij de Kik naar binnen waar ik wat kleinigheidjes koop. Als ik terug rij naar de camping begint het te regenen. De rest van de middag zitten we voor en in de tent want later zet de regen toch door. De overburen komen koffie drinken en kletsen, gezellig. Ze gaan vanavond naar huis.
's Avonds eten we bij Tschinder aan het meer samen met René, Miranda, Sem, Jan, Rita, Joop en Marianne. Lekker, buiten op het terras. Het is inmiddels weer open getrokken. Via Sittlinger (voor een ijsje) lopen we terug naar de camping waar we bij René en Miranda voor de tent zitten met een heerlijke bak koffie. Daar wordt later op de avond afscheid genomen van iedereen die vanavond en vannacht naar huis gaat. We blijven als laatsten over, samen met René, Miranda en Sem. Nog een paar dagen en dan is het voor ons ook weer voorbij.

Zondag 9 augustus

Het is alweer stralend weer als we opstaan. Nicon gaat met Elle, Sem en René naar de Turracher Höhe, nog een keer van de Nockyflitzer af. Ik blijf op de camping, lekker wat rommelen, wassen en veel lezen.
Als ze 's middags terug zijn en Nicon is afgekoeld (er zat weer zo'n zeikerd voor hem die midden op de afdalling stopte!) nemen we een duik in het zwembad. Verder lekker rustig lezen voor de tent en een paar boodschappen doen. Pastasalade maken voor bij de bbq vanavond. Heerlijk zo'n rustige dag met goed weer. Morgen beginnen we al langzaam wat dingen op te ruimen. Het weer blijft goed dus dat moet geen probleem zijn. Woensdag komen Ard en Monique en dan willen we tijd hebben om bij te kletsen.

• 09 Augustus 2015 - 18:55

Tiny:

Wat erg, nog vergeten een berichtje te sturen naar jullie. Niet dat ik er niet aan gedacht heb, maar dat bericht sturen is er niet van gekomen. Sorry. Haw toch vaan uuch!