Central Park, Greenwich, Brooklyn - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Central Park, Greenwich, Brooklyn - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Central Park, Greenwich, Brooklyn

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Hell's Kitchen

Om zeven uur alweer op, in de eetzaal is nog plek genoeg. Na het ontbijt gaan we eerst naar Central Park. En eindelijk schijnt de zon en is het beter weer. Zo ziet alles er een stuk vriendelijker uit. We wandelen een stuk door het park, maar zo vroeg is er niet veel te doen. We pakken op 5th Avenue de metro en gaan eerst kijken bij het Flatiron building en Madison Square garden. We maken foto's, halen koffie bij Starbucks en gaan terug naar de metro om nog eens terug te gaan naar het Financial District. Tenminste, dat was de bedoeling. we krijgen hetvweer voor elkaar om te lang in de metro te blijven zitten, en komen uit ergens in Brooklyn. het is er niet spectaculair, dus terug naar Wall Street. Het is mooi om nu wel de bovenkant van de gebouwen te kunnen zien. We lopen naar de kade van de East River waar we uitzicht hebben op de Brooklyn Bridge. We eten een broodje bij Subway. Dan lopen we via Wall Street terug naar de andere kade, bij de Hudson, waar we gisteren ook waren, en met het zonnetje erbij is het heerlijk.
We gaan even terug naar het hotel om onze voeten wat rust te geven. Om de hoek bij het hotel kopen we nog wat snuisterijen.
Als mijn voeten weer verzorgd en een beetje uitgerust zijn, gaan we naar Greenwich Village. Hier staan de huizen die je vaak ziet in Amerikaanse series, met van die trapjes ervoor. We lopen naar het Washington Park, waar wat mannen zitten te schaken en waar een soort van 'Arc de Triomphe' staat met een hele grote kerstboom eronder. Mooi fotomomentje. Ondertussen is het donker en reizen we weer naar de overkant om te gaan genieten van de skyline by night op de Brooklyn promenade. Absoluut meer dan de moeite waard. Wat een uitzicht, geweldig. We lopen een stuk langs de boulevard en maken veel foto's.
Dan gaan we eten in de buurt van het hotel, bij Bryant park. Het restaurant waar we heen willen is niet open wegens een 'private event' en het LT Burger restaurant even verderop valt wat tegen. Na het eten wandelen we weer terug naar het hotel. Blij dat de schoenen uit kunnen en de voeten

• 12 December 2012 - 08:45

Aggie:

Leef luij, wat hub geer ut heerlik daor in NY!! Geer hub neet stel gezeete en vaol gezeen, daor kreigs ste inderdaad wel pienlijke vuuj vaan!
    Mehr dat is ut weerd, zeker weete...

Geneet nog mehr effekes en alvs un gooi reis truk!!

Dikke poen vaan Aggie en de res

• 12 December 2012 - 08:56

HARRY Bastiaens:

Leefste Manon en Nicon. Noe weit ich boerum op d3 centaurenhof niemand aonwezig is zoewel in hoes es tillefonisch. Bin blij te huure boe ste bis en tot ste zoe lekker meuij bis vaan al dat reize dao in die groete stad. Gelökkig höbbe ze dao ouch unne metro meh dat welt nog neet zegke tot ste dao oore in moos goon zitte. Nog sjoen daog met lekker weer en tot zeens heij in Holland.