9/11 Memorial, financial district en meer - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu 9/11 Memorial, financial district en meer - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

9/11 Memorial, financial district en meer

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Hell's Kitchen

Vandaag hebben we tickets voor 9/11Memorial. Na het ontbijt gaan we op ons gemak met de metro richting het Financial District. Het weer is grijs, grauw, mistig en somber. We hoeven niet zo heel lang te wachten voor we naar binnen kunnen. Allemaal netjes in de rij, door de beveiligingspoortjes (net als op het vliegveld), jas uit, riem uit, tas en gsm in een bak, enz. Je moet wel 3x je toegangsbewijs laten zien. Maar uiteindelijk zijn we dan binnen de poorten. Wat is het hier groot. Je mag maar een half uur blijven en dat is ook genoeg. De twee monumenten zijn indrukwekkend, met al die namen op de rand. De bomenrij om de waterbakken heen geven de grens aan van de gebouwen. Om de monumenten heen wordt druk gebouwd aan de nieuwe torens waarvan we de bovenkant niet kunnen zien vanwege de mist. Jammer. Morgen wordt het beter weer en komen we terug voor het uitzicht, ook bij de Hudson. Er is gewoon helemaal niks te zien. We lopen nog wat door het Financial District, bekijken City Hall en nemen dan de metro naar Union Square. Op dit plein is een leuke kerstmarkt met hele kleine maar wxclusieve kraampjes. In het park is free wifi en chatten we even met onze meiden. Er zitten hier nogal wat eekhoorntjes, leuk om te zien. Verder is het er niet echt fraai, in elk geval het volk wat er zit en rondhangt. We gaan op zoek naar iets om te lunchen en komen weer bij één van de TGI Fridays uit en eten lekkere salade en chicken fingers. Smaakt goed. Daarna weer met de metro naar 7th Avenue, naar de K-mart. Valt wat tegen maar het is er droog. Even wat spullen terug brengen naar het hotel en dan weer op zoek naar een restaurant.
We gaan naar The Beer Authority, gewoon hier om de hoek! Het is een Ierse pub. Het eten valt wat tegen, niet veel keuze. We hebben allebei een chicken pot rost, maar de kip is ver te zoeken. Maar goed, na de late lunch van vanmiddag hadden we ook niet veel honger. Terwijl we zitten te eten, aan het raam, zien we dat een taxi met pech midden op de weg stil staat. Al die tijd moet iedereen er maar links of rechts langs rijden, geen gevarenlichten (accu leeg) en als iemand komt helpen, parkeert hij gewoon op de baan ernaast! Wat een tafereel, grappig om te zien.
We pakken aan de overkant van de straat de metro, moeten een heel stuk ondergronds lopen naar het juiste spoor. We gaan nog even naar 5th Avenue, dat was 's avonds toch wel heel mooi. Daar wandelen we een heel stuk de straat af en maken veel en mooie foto's. De kerstversieringen zijn echt prachtig.
Op de terugweg lopen we door Bryant Park. Ook daar is kerstmarkt en een schaatsbaan. Van daaruit met de metro terug naar het hotel, met een tussenstop bij Starbucks. In het hotel gaan we nog naar de 40e verdieping om foto's te maken op het dakterras.

• 11 December 2012 - 13:35

Mam:

Hey lieverds,

Begin nu wel wat jaloers te worden. Het lijkt me geweldig om dat allemaal met eigen ogen te zien en niet op een foto, alhoewel die erg mooi zijn. Jammer van de mist hoor! En die engelen, prachtig!

Ben benieuwd naar het volgende verslag!

Poene,
    mam