Boot, metro, lopen, lopen, lopen - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Boot, metro, lopen, lopen, lopen - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Boot, metro, lopen, lopen, lopen

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 December 2012 | Verenigde Staten, Hell's Kitchen

Vanochtend al heel vroeg wakker en dus al wat foto's op de blog geplaatst en uitgezocht wat te doen vandaag.
We beginnen met een metro-ticket zodat we wat grotere afstanden kunnen afleggen. Alleen even in de gaten krijgen hoe het werkt. We gaan naar Central Station, een mooi gebouw. Omdat Nicon vergeten is de batterij in de fotocamera te doen, moeten we terug naar het hotel. Daar kopen we ook meteen tickets voor de rondvaartboot om het eiland. Is ongeveer een kwartier lopen, want daar komt geen metro aan die kant. Het is nog vroeg. Om twaalf uur zitten we op de rondvaartboot. Helaas is het steeds mistiger aan het worden en zien we niet echt veel. Toch is de tocht zeker de moeite waard. Er wordt veel over de geschiedenis van New York verteld op een grappige manier. Op de terugweg zien we zelfs het Vrijheidsbeeld duidelijk.
Vanaf de kade is het weer een heel eind lopen tot aan Macy's, een grote bekende shopping mall waar we eigenlijk ook weer zo uitgekeken zijn. We lopen naar een ander winkelcentrum (Manhattan Mall) waar ik Uggs koop, mijn voeten zijn te pijnlijk. En volgens mijn meiden zijn dit de meest comfortabele schoenen. En ze hebben gelijk!
Vervolgens pakken we de metro om naar Bloomingdales te gaan. Per ongeluk zijn we in de verkeerde metro terecht gekomen en zitten aan de rand van Queens. De eerst volgende metro de andere kant op dan maar. Denk je dat je niet zoveel hoeft te lopen, maar onder de grond leg je ook heel wat meters af. Eer we bij Bloomingdales naar buiten komen is het al bijna donker (16.30 uur). Bij Bloomingdales hebben we via de free wifi even contact met onze meiden, die zich niet kunnen voorstellen dat het bij ons nog maar middag is. Toch wel lekker om even contact met ze te hebben.
Van daaruit gaan we weer met de metro richting Time Square op zoek naar een restaurant. Op de kaart stond een steakhouse aangegeven en daar wil Nicon graag heen. Eer we dat gevonden hebben.... Het blijkt een andere naam te hebben en net weer geopend te zijn. Het ziet er gezellig uit, maar het eten valt wat tegen.
We lopen naar de metro en gaan naar het financial district, naar het 9/11 memorial. Dat is natuurlijk al dicht, maar dan krijgen we een indruk. Je kunt alleen een grote bouwput zien die aan alle kanten bewaakt wordt. Verder is hier ook niks te zien en we lopen weer terug om met de metro weer naar het hotel te gaan. Nog even bij Starbucks naar binnen voor een lekkere beker koffie, ik heb de smaak te pakken en heb al verschillende smaken geproefd, heerlijk.
Op straat was het vanavond zo superdruk, echt niet normaal. Je weet gewoon echt niet wat je meemaakt. Gelukkig is iedereen tolerant al moet je met oversteken toch heel goed uitkijken. We verbazen ons hier echt over het verkeer, de hele dag drukte en op elk moment van de dag staat het vast. Zou niks voor ons zijn!

• 09 December 2012 - 12:47

Inge :

Hallo mama en papa,
    wat maken jullie toch veel mee en wat zijn jullie slim (maar niet heus)!!
    dat is dan ook weer echt iets voor jullie om de verkeerde metro te nemen hahaha.
    Ik vind mama's uggs echt mega stoer en mooi.
    nog veel plezier, maak er nog wat van
    xxxxx inge.

• 09 December 2012 - 18:55

Jose:

Hallo Nicon en Manon,
    Ziet er allemaal goed uit, alleen jammer van het weer.
    Frans vroeg zich al af of Nicon zich daar ook kan houden aan zijn dieet.
    Is denk ik veel junkfoot of niet?
    Nou wij wensen jullie nog hele fijne dagen toe en tot gauw.
    Groet Frans en Jose

• 11 December 2012 - 14:31

Manon Moers - Bastiaens:

Hoi Jose en Frans,

(Nicon hier)

Op zich gaat het goed met dieten hier. Er is hier alle keus van de wereld als het om eten gaat, al is een dikke vette hamburger wel heel verleidelijk. Maar ik ben nog niet door de mand gevallen. Gaat me prima af tot nu toe.