Vlucht, aankomst en eerste indrukken - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Vlucht, aankomst en eerste indrukken - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Vlucht, aankomst en eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Hell's Kitchen

Om half acht schrik ik wakker van het alarm van mijn insulinepomp. Hellup! We hebben ons een uur verslapen. Alarm stond aan, maar deed het niet. In sneltempo douchen, aankleden en inpakken. Nicon zet de spillen in de auto en ik ga vast ontbijten. Om half negen rijden we de parkeergarage binnen (al zaten we per ongeluk op de verkeerde rijbaan en moesten we even tegen de richting in rijden. Op één toeterende Belg na heeft niemand dat gezien!)
Parkeerplek was zo gevonden en we zijn gaan inchecken. Wat een groot vliegveld, maar ja, ik ben natuurlijk niks gewend. Na het inchecken zijn we nog even naar de parkeergarage terug gelopen om te vragen of we de auto wel in de juiste garage hadden staan. Ja, maar we moesten wel het tiekètsje goed bewaren, hè!
Terug naar de terminal en meteen door naar de gate om verder in te checken. Het verloopt allemaal vlotjes. Alleen was Nicon vergeten dat hij een zakmes in zijn jas had zitten!! Oeps. Dat moet ingeleverd worden en dan mogen we door. We kijken even wat rond in de tax free shops en lopen door tot aan de gate. Daar kunnen we ook meteen door en kunnen meteen het vliegtuig in.
We hebben bijna een uur vertraging omdat de vleugels sneeuwvrij gemaakt moeten worden. Om half twaalf vliegen we eindelijk. In het vliegtuig is het niet vol dus al gauw hebben we allebei twee stoelen voor ons zelf. Zo kunnen we de benen nog even strekken. Genoeg films te zien en op z'n tijd wat te drinken, lunch, en een ijsje.
Een paar keer turbulentie maar op zich viel dat wel mee. As ik dit schrijf moeten we nog anderhalf uur vliegen. Ik ben zooooo benieuwd.

Om 19.25 (NY 13.25) zijn we geland. Prima gegaan. Beneden in de hal staan we bijna een uur te wachten om uit te checken. In de rij, net als in een pretpark. Nadat we vragen hebben beantwoord, onze vingerafdrukken en een foto zijn genomen mogen we de koffers halen. Dan snel naar buiten, en met de taxi naar het hotel. Een enerverende rit. De taxichauffeur weet heel goed de weg en rijdt als een gek, al toeterend en van de ene naar de andere baan. Het is superdruk op de weg. Na bijna een uur staan we voor het hotel. We checken in en krijgen een kamer op de 14e verdieping (van de 40). Geen geweldig uitzicht, maar de kamer is prima. Heel wat beter dan het hotel in Zaventem! Ik pak de koffers uit en dan gaan we op pad.
Het regent nog steeds en dat blijft het de hele avond doen. We lopen naar 5th Avenue en gaan in een zijstraat bij Juniors eten. Dan is het nog maar 17.00 uur. We lopen een heel eind en maken al prachtige foto's van de geweldig mooie kerstversieringen. Bij Rockefeller centre staat een hele grote verlichte kerstboom. Nog even naar de Apple store, wat is het daar druk! Alsof het voor niks is!
Op de terugweg stoppen we bij Starbucks voor koffie, heerlijk. Dan lopen we terug naar het hotel. We hebben zere voeten. Morgen gaan we de metro of de vus uitproberen.

• 08 December 2012 - 15:23

Sandra :

Hey Manon en Nicon

Wat leuk dat jullie deze site gebruiken. Wij wensen jullie enorm veel plezier in het prachtige New York !

Liefs Sandra

• 08 December 2012 - 18:41

Elle:

hee papa mama ,
    ik hoor al dat jullie het naar jullie zin hebben, mooizo !
    (heel stiekem ben ik jaloers:p)
    maar maak der een leuke week van
    hou van jullie <3
    xxx
    elle

• 08 December 2012 - 18:50

Aggie:

Hallo Luijkes,

Wat fijjn tot ut zoe good gegaange is allemaol!! Wat un wereldstad he? Die meuje vuutsjes zalle nog wel miejer pijn goon doon...bin iech bang.
    Auch leuk um te leeze tot ut hotel zoe good bevelt.

Geneet mehr lekker!!

Dikke poen vaan Aggie

• 08 December 2012 - 19:49

Inge :

heee papa en mama,
    ik ben mega jaloers.
    nemen jullie een Starbucks koffie mee op de terugreis? =D
    nog heel veel plezier ik mis jullie xxxx
    inge.

• 08 December 2012 - 19:53

Mam:

Hey lieverds,

Zoe te leze gei "t prima met uuch. Geneet devaan en maak hiel väöl foto's zoetot veer straks met kinne geneete!

Poene,
    mam

• 08 December 2012 - 20:42

Paola:

hoi bofkonten we gaan jullie weer volgen ,leuk.
    heeeel veel plezier daar.

• 09 December 2012 - 18:52

Leny:

Geniet ervan, en ook ik ben een starbucksfan :-)

• 10 December 2012 - 22:38

Richard:

Haha, verslaope en zakmes op tes. Dat zeen iech dus al hielemaol veur miech. Mer wel sjiek zeg tot geer in NY zeet. Leuke foto's ouch. Amuseert uuch nog daor en gooj trökreis, mits Nico netuurlijk weer neet get anders op tes heet. Groetjes vanoet de Bronx vaan Mestreech, Malberg. Richard en Silvana.