Naar Pisa - Reisverslag uit Milaan, Italië van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Naar Pisa - Reisverslag uit Milaan, Italië van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Naar Pisa

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 Juli 2019 | Italië, Milaan

Maandag 22 juli
Rond 9 uur rijden we de camping af. Bij het betalen bleek dat ze niet konden wisselen en pinnen of geld overboeken was ook lastig. Nu blijkt dat Italianen toch best aardig zijn.... laat die 3 euro maar zitten, het is onze fout.
Op de weg gaat het er toch ietsje anders aan toe. Ze halen in op plekken waar je dat niet verwacht en rijden gruwelijk hard. Tijdens het inhalen keek er zelfs eentje heel boos naar ons. Maar goed, we hebben de bergrit gehad, hopelijk vanaf nu alleen nog maar vlakke weg. Wel hele mooie vergezichten en straatjes gezien. Sommige huizen komen vanuit de voordeur meteen op de smalle doorgaande weg uit. Je ziet in de dorpjes ook veel verschil tussen rijk en arm, goed onderhouden huizen en bouwvallen wisselen elkaar af. Het valt ons sowieso op dat er veel bouwvallen staan, ook midden in landbouwgebied.
Als we de bergen uit zijn gaan we richting de kust. Volgens de route over een binnenweg. Als we uiteindelijk toch een tolweg opgestuurd worden rijden we ook nog de verkeerde kant op. Helaas is de volgende afslag pas na 16 km. Als we kijken of we eraf kunnen om eventueel binnendoor te rijden, blijkt dat er op die weg twee hoogte obstakels zijn waar de camper niet door kan. Dan maar via de tolpoorten eraf (wat een gedoe), keren en weer terug. Even later schrikken we ons rot van een knal in de camper. Blijkt onze muziekbox die tussen de hoofdsteunen van de bank ingeklemd zat, eraf is gevallen. Hij doet het gelukkig nog!
We rijden langs het plaatsje Carrare, dat in de routebeschrijving als tussenstop aangegeven stond vanwege de marmer mijnen. Vanaf de autoweg zie je de marmer bedrijven liggen met gigantische blokken marmer. Hebben we er toch iets van gezien

• 22 Juli 2019 - 20:20

Tiny:

Gans aander herinneringe aon Italië: bij de tolweeg ca. 10 cent tekort, neet door , koste neet wissele.. Ff tillefonere naor de volgenre tolpost boe veer daan die cent nog moste betaole um weijer te kinne. Mèh ouch due Italiane zie netuurlik veranderd. En sjoen is 't dao dat maag gezag. Vãöl plezeer.

• 23 Juli 2019 - 10:19

Monique Balota:

Eun vekansie mèt avontuur is toch ouch wel eune kier gèt aanders...;)
    Geneet dervaan èn reij veurzichtig!!