Laatste dag in NY - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Laatste dag in NY - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Laatste dag in NY

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

12 December 2012 | Verenigde Staten, Hell's Kitchen

We zitten alweer in het vliegtuig op weg naar huis. Vanochtend na het ontbijt hebben we de koffers ingepakt en zijn een flink stuk door Central Park gaan wnadelem. Dat is groot! Omdat het winter is zie je nog alle gebouwen rondom het park. Maar het is al een heel stuk rustiger qua geluid van het verkeer. Overal zijn mensen die iets verkopen of muziek staan te maken. En veel toeristen natuurlijk. Nadat we ongeveer de helft van het park doorgewandeld hebben, lopen we terug naar de metro en gaan naar Times Square. Daar zoeken we een tentje om ta gaan lunchen en we komen uit bij European Café. Daar eten we een salade waarbij je zelf de ingrediënten en dressing kunt uitkiezen, een geweldig concept. De lunch is heerlijk. We lopen terug naar het hotel met de laatste tussenstop bij Starbucks op de hoek. In de lobby drinken we onze koffie en wachten tot het tijd is om te vertrekken.
Dat is ook een hele onderneming, met de metro naar het vliegveld. Gelukkig hebben we veel geleerd de laatste dagen en gaat de reis ons goed af. In het begin is het nog druk in de metro, maar hoe verder weg van Manhattan valt dat mee. We stappen uit en kunnen meteen aansluiten voor de airline bus. We zijn zo op de airport en gaan meteen door om in te checken en door security te gaan, altijd weer een gedoe. Als we de koffers afgegeven hebben gaan we nog maar wat drinken bij Starbucks, nu dus echt de laatste keer. Ik zal het missen. We zijn ruim op tijd bij onze gate, moeten daar nog even wachten voor we kunnen boarden. Om 17.10 plaatselijke tijd vertrekken we. De vlucht zal 6 uur en 20 minuten duren. Hopelijk kunnen we wat slapen. Eerst nog even een film kijken.

Het slapen in het vliegtuig valt niet mee. Al hebben we weer geluk dat het vliegtuig niet helemaal vol zit en we ieder twee stoelen kunnen gebruiken. De reis verloopt vlotjes en om 5.50 uur lopen we de terminal binnen. Bij de douane gaat het snel, bij de koffers duurt het wat langer. Onze koffers blijken open gemaakt te zijn en de slotjes zijn foetsie! Gelukkig zit wel alles er nog in. Dan moeten we nog naar de auto zoeken, die stond toch op niveau 0? Hij bleek op -1 te staan. En wat is het hoer koud! Dat scheelt heel wat met de temperatuur in NY.
De terugreis met de auto gaat ook prima, we zijn een uur eerder dan verwacht geland en bij Antwerpen valt de drukte mee. Eenmaal in Nederland is het een stuk drukker. Om 8.45 uur rijden we de oprit op.

Bijkletsenmet mam, foto's bekijken, horen hoe het hier allemaal gegaan is, opruimen, was aan zetten en dan toch maar even uitrusten.

Hoop dat jullie mijn blog weer met plezier gevolgd hebben. Tot de volgende keer.

Liefs,
Manon

• 12 Mei 2013 - 11:34

Grace :

Leuk om nog even te lezen ook al is het voor jullie ook weer enige tijd geleden. Heel herkenbaar wat je schrijft en leuk om de foto's te zien. Terug gaan met de meiden: ZEKER DOEN !!!
    Tot snel.
    Lieve groetjes,