9/11 Memorial, Wall Street - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu 9/11 Memorial, Wall Street - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

9/11 Memorial, Wall Street

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Augustus 2017 | Verenigde Staten, New York

We staan om half 7 op, want je moet hier vóór 8 uur beneden zijn wil je nog een beetje normaal kunnen ontbijten. Het ontbijt valt ietwat tegen en het is ook zo vroeg al erg druk. We kregen gisteren al de tip om spullen mee naar boven te nemen en op je kamer te eten. Dat gaan we morgen ook doen, scheelt ook wat tijd.
Om een uur of half negen gaan we richting 9/11 Memorial. Omdat we de New York City Pass al geboekt hebben, moeten we hier nog in de rij staan. We kijken eerst wat rond terwijl Nicon in de rij staat. De twee bassins waar de Twin Towers gestaan hebben zijn nu vrij toegankelijk, dat was 5 jaar geleden nog niet het geval. De grootte van de bassins is echt onvoorstelbaar. We maken wat foto's en gaan bij Nicon in de rij staan. We krijgen een 'booklet' met tickets (ook voor een aantal andere bezienswaardigheden) en gaan het museum binnen. Wow, dit is echt indrukwekkend. Je ziet hier allerlei overblijfselen van bv. een brandweerwagen, een ambulance, een stuk van de antenne van de North Tower en heel veel foto's en video's. Te veel om op te noemen. We hebben er ongeveer 2,5 uur doorgebracht.
We lopen een blok verder door een of ander duur winkelcomplex en komen aan de andere kant bij Battery Park uit. Dit is het zuidelijkste puntje van Manhattan. Hier wandelen we wat en zoeken een metro op. We willen naar Wall Street. Helaas nemen we metro de verkeerde kant op en komen uit in East Village. We eten onze broodjes op die we in een Trebeca supermarkt gescoord hebben. Een supermarkt waar je o.a. ook salades en soep en warme maaltijden kunt kopen die in buffetvorm staan. Uiteindelijk nemen we de juiste metro en komen midden op Wall Street uit. Daar lopen we wat rond, bekijken alles (o.a. het standbeeld van George Washington en het Trump gebouw). Dan weer met de metro en terug naar 42nd Street. Even een beetje uitrusten in het hotel en andere schoenen aantrekken. De eerste blaren zijn een feit.

Zometeen willen we naar Central Park om te gaan fietsen, het is redelijk bewolkt dus dat is goed te doen. Maar het kan ook iets anders worden. Je weet het maar nooit.

Liefs,
Manon

• 08 Augustus 2017 - 22:31

Timy:

Geweldig wat jullie allemaal kunnen zien. Indrukwekkend om Inge en Elle daar te zien staan op de plek waar ik nog zo hrel goed voor ogen heb wat faar gebeurde op 11/9 (voor ons toch een bijzondere datum).. Heel veel plezier verder..

• 08 Augustus 2017 - 23:33

Jolanda:

hoi. Indrukwekkend hè, 9/11 memorial...vooral die filmpjes die daar heel groot worden afgespeeld. Kippenvel...ook.nu nog.
    Ook al bij Carlos Bakery geweest? NYC blijft leuk..en druk..
    Nog veel plezier!

• 09 Augustus 2017 - 18:50

Sandra:

Klinkt goed allemaal en jullie vervelen je niet. Blijf lekker genieten van het mooie New York !

• 09 Augustus 2017 - 22:23

Monique Balota:

Wauw..wat een belevenissen, een vakantie om nooit te vergeten xxx

• 10 Augustus 2017 - 07:58

Corrie:

Dacht al waar blijven de blaren.Maar heel indrukwekkend 9/11.Geniet nog van alles.