Naar New York - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu Naar New York - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Manon Moers - Bastiaens - WaarBenJij.nu

Naar New York

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Haines City

Vanochtend om 6 uur op, onbijten, inpakken, bedden afhalen en checken of we alles hebben. Om kwart voor 8 rijden we weg naar Orlando International Airport. Het is behoorlijk druk op de weg maar we zijn ruim op tijd. Het inleveren van de auto verloopt heel soepel en ruim een half uur voor de boarding zijn we bij de juiste gate.
Het enige wat tegenzit is dat we wat vertraging hebben als we op de taxibaan staan. Maar de vlucht verloopt verder prima en om half twee landen we zoals de bedoeling was. Dan is het lang wachten bij de koffers en op zoek naar de shuttle die we gereserveerd hebben. Dat gaat niet van een leien dakje. We blijken helemaal verkeerd te zitten, zijn al met de airtrain geweest en moeten weer terug de kelder in waar we de bagage opgehaald hebben. Daarna is het wachten op de taxibus. We moeten lang rijden en er gaan meer mensen mee. De taxibus blijkt nieuw maar met een lekkend dak. Nicon en Elle worden behoorlijk nat in de bus. Dat is niet fijn.
Eindelijk zijn we om 4 uur in het hotel. We zitten op de 30e verdieping en kijken op een hoek van Times Square en op het gebouw van de New York Times. De hotelkamer is mooi, maar niet heel ruim met 4 van die grote koffers en maar 1 kast. Maar dat overleven we wel, veel zullen we hierboven toch niet zijn.
Het regent, dus dat is even vervelend, maar vanaf morgen wordt het beter weer, gelukkig. We gaan zo op zoek naar een restaurant en hopelijk is het daarna wat droger zodat we nog wat rond kunnen wandelen hier in de buurt.

21.45 uur
Terug op de hotelkamer. We zijn gaan eten bij Ruby Tuesday om de hoek bij Times Square, lekker maar redelijk aan de prijs. We halen metrokaartjes en de meiden willen graag naar Brooklyn. Ik heb thuis al een fijne app gedownload waarop je makkelijk kunt uitzoeken welke metro je moet hebben.
In Brooklyn lopen we naar Brooklyn Height Park vanwaar je de skyline van Manhattan kunt zien. Daarna lopen we naar de Brooklyn Bridge omdat Elle en ik graag het appartementen gebouw willen zien van Gossip Girl. Dat vinden we niet meteen waardoor we een beetje verdwalen. Dan maar even bij Starbucks koffie halen en een beetje drogen. Het regent nog steeds behoorlijk. Vanaf Starbucks is het nog een eindje om weer met de metro terug te kunnen (Inge zat voor het eerst in de metro). Eer we terug bij het hotel zijn is het gelukkig droog. Nicon en Inge halen nog wat te drinken voor op de kamer en nu duiken we allemaal moe ons bed in.

Het is hier geweldig!

Liefs,
Manon

• 08 Augustus 2017 - 07:54

Tiny:

Extra schoenen voor al die kilometers in New York?

• 08 Augustus 2017 - 10:37

Jolanda:

genieten dus weer! Restaurantjes zijn allemaal duur in het centrum..Probeer eens naar Hell's Kitchen te gaan
    Daar heb je ietwat betaalbaardere eettentjes..Nog veel plezier in NYC!

• 08 Augustus 2017 - 10:43

Corrie:

Wat een reis,jammer van t weer,nog geen blaren gelopen? Veel plezier in NY.